Wednesday, May 29, 2013

Dua Dalam Satu


Pasca Oral Phyiso. 30 May 2013

Akan ada dua cerita yang langsung tak berkait dalam satu post! Jangan relate kan cerita A dan B :) Kerana mereka bukan adik beradik. Ahaks!

Well, semalam ok. Nice. Walaupun time aldosterone tu, tak da idea satu pun nk ckap kat doc. Memang muka blur je dipersembahkan kepada doc. Ada la something wrong somewhere tu, sebab kalau ikutkan, before exam, aldosterone tu aku terang dengan menariknya kat Fairuz.

Tapi tak pe, 5 question lain, alhamdulillah. Doctor motor tu (sampai sekarang tak tahu nama) best! Moga score tinggi la ngan dia.

Ok. Ape yang jadi semalam, akan jadi sejarah. So, move on. Tak perlu nak berulit sayang, berdondang sayang dengan semalam. Ada tiga campur satu lagi subject nak kena baca dan hafal. Oh yeah!

Bila kita dah tetapkan pendirian, sometimes akan datang something untuk uji kuat tak pendirian kita tu. Muslim takkan jatuh dalam lubang yang sama dua kali.

Ada satu kata, pertama kali mungkin itu adalah kesilapan. Tapi, untuk kali kedua, itu bukan lagi kesilapan, itu ada pilihan kita sendiri. Jangan nak cakap, kesilapan kali kedua aku ni. Nope, it is absolutely ur CHOICE!

So,those who cannot learn from history are doomed to repeat it. Moga tak termasuk dalam golongan ini. 

Biarkan permulaan itu bermula dengan yang biasa.

And, fact bout it, walaupun tak ramai tahu, tapi aku yakin, semuanya hanya based on it. 

Walaupun few of them asked the real reason. Nope, aku yakin it is not related at all.




*Sekali jadi ahli GEN11US, selama lamanya akan jadi ahli GEN11US* <----- sumpah aku rasa bahagia dengan statement ini,

Tapi, 
*Kita datang sama sama, naik charted flight sama sama, kita balik pun mestilah sama sama* <---- selalu dengar ungkapan ni, tapi ungkapan hanya tinggal ungkapan kalau hanya meniti di bibir. Di hati, tak berbekas langsung statement ni.

Nampak kawan dah sipi sipi nak masuk gaung, ape function kita? Sekadar memerhati atau tarik balik tangan dia biar jauh daripada gaung tu?

Menjadi pemerhati atau penarik tangan, itu pilihan masing masing. Tapi, dekat sini, we only have each other. We are one big family. Dia lah mak, dia la ayah, dia la kakak, dia la abang, dia la adik. In family, we support each other. And yes, untuk aku yang pernah alami saat jatuh di atas tanah, support system itu yang ajar aku balik untuk bangun. Walaupun dalam proses untuk bangun itu, many times aku terjatuh semula. 
Trust me, support system itu sangat penting. 

Ok. Perlu kembali ke realiti. Sesi mewarnakan buku Histo. 



5 comments:

  1. ye ke xde kaitannnn.... kehkeh :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. encik louq, cerita A dan B langsung tak de kaitan~~ ahaks!
      A = Oral pyhsio aku
      B = Batch kita.

      mmg tak de kaitan la. kihkihkih

      Delete
    2. uhuk uhuk.. ececehh..
      A+B = oral physio batch kita
      cewah.. ala ala aA+bB gitu >.<

      Delete
    3. jauh sangat kau fikir ni weih.aku taw kau tgh nak ececeh sebab apa, tapi mmg tak de kaitan. B|

      hahaha...

      sampai aA + bB pun kena ni.

      patut aku guna alphabet lain =,=


      Delete